Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Didactics of religion --- 268.222 --- 268 <063> --- Academic collection --- #gsdb11 --- #GOSA:XXI.Alg.M --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Catechese. Godsdienstonderwijs--Congressen --- Conferences - Meetings --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren
Choose an application
Didactics of religion --- 268.222 --- Academic collection --- #gsdb11 --- #GROL:SEMI-268'312' --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Christian pastoral theology --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
leerdoelen --- kleuteronderwijs --- Objectives of teaching --- Kindergarten --- leerdoelstellingen --- doelstellingen --- kleuterschool --- 471.4 --- didactiek --- Doelstellingen --- Kleuteronderwijs --- Doelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- didactische werkvormen --- Kleuteronderwijs: didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- didactiek. --- Didactiek.
Choose an application
Catechese --- Catéchèse --- Manuels scolaires --- Schoolboeken --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- 268.222 --- #GBIB:SMM --- C1 --- catechese --- #gsdb11 --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Kerken en religie --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Education religieuse --- Godsdienstopvoeding --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Didactics of religion
Choose an application
Didactics of religion --- Adult education. Lifelong learning --- Christelijke sociologie --- Christian sociology --- Sociologie [Christelijke ] --- Sociologie chrétienne --- Sociology [Christian ] --- #gsdb11 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- C1 --- geloofsleven --- geloofsverdieping --- bezinning --- 268.5 --- 268.5 Volwassenencatechese--(algemeen; doelstellingen en inhoud) --- Volwassenencatechese--(algemeen; doelstellingen en inhoud) --- Kerken en religie --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
89058265951
Christian theology --- Godsdienst --- Geloofsleven --- Rooms-katholieke Kerk --- #gsdb3 --- C1 --- spiritualiteit --- theologie --- geloof --- 2 geloof --- 133.9 spiritualiteit --- 2 theologie --- 268.5 --- 234.23 --- #GGSB: Dogmatiek --- 244.5 --- geloofsleven --- 234.23 Geloof en wetenschap. Openbaring en rede --- Geloof en wetenschap. Openbaring en rede --- 268.5 Volwassenencatechese--(algemeen; doelstellingen en inhoud) --- Volwassenencatechese--(algemeen; doelstellingen en inhoud) --- Kerken en religie --- Rooms-Katholieke Kerk --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Dogmatiek
Choose an application
Educational sciences --- 37.013.2 --- #GGSB: Pedagogie --- Pedagogiek: doelstellingen --- 37.013.2 Pedagogiek: doelstellingen --- Teaching. --- Education. --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Activities, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Teaching Method --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Activity --- Training Technic --- Training Technique --- Training, Academic --- Education --- education --- Activity, Training --- Teaching --- Pedagogie
Choose an application
Hoelang werd het christelijk geloof van generatie tot generatie als een vanzelfsprekendheid doorgegeven? Moeiteloos en bijna als een automatisme. Thans vragen velen zich af of die aloude geloofswaarden niet van hun gewicht hebben verloren: of ze niet opnieuw geijkt moeten worden. Tegen die achtergrond dient het ontstaan van dit geloofswerk- en informatieboek te worden gezien. Het richt zich tot allen die het christelijk geloof voor zichzelf en of met anderen willen ter sprake brengen, die dit geloof individueel of in groep willen verantwoorden en verdiepen. Ook tot hen die vanuit hun pastorale verantwoordelijkheid leerprocessen willen op gang brengen en begeleiden. Aan de totstandkoming van dit werkboek rond het geloof hebben verschillende deskundigen inzake dogmatiek, bijbelwetenschap, kerkelijk recht, moraal theologie en zo meer, hun medewerking verleend.
Geloofsleer --- Oude Testament --- Nieuwe Testament --- Jezus Christus --- Rooms-Katholieke Kerk --- Sacrament --- Eucharistie --- Ethiek --- Dood --- Christian dogmatics --- christendom --- godsdienst --- #GGSB: Catechismus- geloofsbelijdenis --- 268.5 --- #GBIB:SMM --- #gsdb11 --- #GOSA:III.Alg.M --- #GROL:SEMI-268.7 --- #GGSB: Leeszaal --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- geloofsleer --- catechese --- volwassenen --- 231 )* GELOOFSLEER --- 268.5 Volwassenencatechese--(algemeen; doelstellingen en inhoud) --- Volwassenencatechese--(algemeen; doelstellingen en inhoud) --- #GOSA:X.Alg.M --- #GOSA:XXI.Amb.M --- #GGSB: Geloof --- geloven --- #GGSB: Dogmatiek --- #GGSB: Handboek dogmatiek --- <11/87 --- 27-42 --- Geloven --- 244.5 --- theologie --- 242.1 --- godsdienst (gez) --- Moraaltheologie --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Catechismus- geloofsbelijdenis --- Geloof --- Leeszaal --- Dogmatiek --- Handboek dogmatiek
Choose an application
Met de modernisering van het secundair onderwijs in Vlaanderen werden nieuwe eindtermen vastgelegd. Om de communicatie tussen overheid, onderwijsnetten, leerkrachten en leerlingen optimaal af te stemmen, werd ervoor gekozen om de eindtermen en leerplannen uit te schrijven op basis van de herziene taxonomie van Bloom, door Krathwohl & Anderson.De herziene taxonomie van Bloom analyseert in zes delen hoe je als leerkracht lessen kan ontwerpen zodat je leerlingen eindtermen en leerplandoelen kunnen bereiken. De originele editie van De taxonomie van Bloom in de klas werd in deze nieuwe versie aangevuld met twee domeinen: het affectieve en het psychomotorische domein.Deel 1 De herziene taxonomie van Bloom, wat betekent dat? Op basis van de herziene taxonomie zijn eindtermen en leerplandoelen operationeel en evalueerbaar geformuleerd. Het is belangrijk de verschillende onderdelen van de taxonomie te leren kennen en de samenhang ertussen te begrijpen.Deel 2 Het cognitieve domein. Zowel de cognitieve processen als de soorten kennis van het cognitieve domein komen grondig aan bod.Deel 3 Het affectieve domein. In dit deel wordt duidelijk waarom affectieve doelen niet te evalueren maar na te streven zijn.Deel 4 Het psychomotorische domein. Het psychomotorische domein is gebaseerd op de coördinatie en ontwikkeling die nodig zijn bij de uitvoering van vaardigheden, handelingen en bewegingen.Deel 5 Het lesontwerp met de taxonomie. In deel 5 vind je praktische voorbeelden en didactische tips om op een kwaliteitsvolle manier lessen te kunnen ontwerpen in functie van de leer- , instructie-, evaluatie- en afstemmingsvraag.Deel 6 Eindtermen en leerplannen: waarom dit kader gebruiken? Wat houdt de onderwijshervorming in? Hoe en waarom kwam ze tot stand?Dit boek is een onmisbare inspiratiegids, een aanrader voor iedereen die met de nieuwe eindtermen en leerplannen aan de slag gaat.(https://www.pelckmansuitgevers.be/de-herziene-taxonomie-van-bloom-in-de-klas.html#gref)
Eindtermen --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- Leerdoelen --- Objectives of teaching --- Didactics of secundary education --- eindtermen --- 450.45 --- leerplannen --- secundair onderwijs --- leerplanontwikkeling --- onderwijsvernieuwing --- didactische principes --- PXL-Education 2020 --- Onderwijshervorming --- Taxonomie van Bloom --- Didactiek --- didactiek --- Secundair onderwijs . Vlaanderen --- onderwijshervormingen --- 370.02 --- Doelstellingen --- Onderwijsontwikkeling --- leerdoelen --- onderwijshervorming --- Eindterm --- Leerdoel --- Emigratie --- leraarschap --- Primary education --- Secondary education --- Flanders --- Eindtermen ; secundair onderwijs ; Vlaanderen
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|