Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Opvoeden in geloven : gedachten over school, geloof en opvoeding
Authors: ---
ISBN: 902929986X Year: 1980 Publisher: Kapellen Patmos


Book
Spanning tussen ervaring en verwoording in de huidige schoolcatechese : verslagboek van de Vliebergh-Sencie-Leergang, Afdeling Catechese, augustus 1978
Author:
ISBN: 9029299525 Year: 1979 Volume: vol *20 Publisher: Antwerpen Patmos


Book
Krijgen onze kinderen nog godsdienstles?
Authors: --- ---
ISBN: 9029297751 9789029297752 Year: 1972 Publisher: Antwerpen Uitgeverij Patmos


Book
Concrete doelstellingen formuleren in de kleuterschool.
Author:
ISBN: 9062005810 Year: 1992 Publisher: Brugge Die Keure


Book
De waarheid duurt maar één moment : uitgaan van de situatie in de catechese
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9029200316 9024275059 Year: 1984 Publisher: Antwerpen Patmos


Book
De speelruimte van het geloof : getuigenis van een theoloog
Author:
ISBN: 9789058265951 9058265951 Year: 2009 Publisher: Leuven Davidsfonds


Book
Idealen en idolen van de opvoedingswetenschap : opstellen over grondslagen der agogische wetenschappen
Author:
ISBN: 9060091701 Year: 1974 Publisher: Meppel Boom


Book
God is groter : werkboek rond het geloven
Authors: ---
ISBN: 9020907174 Year: 1981 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoelang werd het christelijk geloof van generatie tot generatie als een vanzelfsprekendheid doorgegeven? Moeiteloos en bijna als een automatisme. Thans vragen velen zich af of die aloude geloofswaarden niet van hun gewicht hebben verloren: of ze niet opnieuw geijkt moeten worden. Tegen die achtergrond dient het ontstaan van dit geloofswerk- en informatieboek te worden gezien. Het richt zich tot allen die het christelijk geloof voor zichzelf en of met anderen willen ter sprake brengen, die dit geloof individueel of in groep willen verantwoorden en verdiepen. Ook tot hen die vanuit hun pastorale verantwoordelijkheid leerprocessen willen op gang brengen en begeleiden. Aan de totstandkoming van dit werkboek rond het geloof hebben verschillende deskundigen inzake dogmatiek, bijbelwetenschap, kerkelijk recht, moraal theologie en zo meer, hun medewerking verleend.


Book
De herziene taxonomie van Bloom in de klas : een inspiratieboek voor de leraar
Authors: --- ---
ISBN: 9789463372596 9463372598 Year: 2020 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met de modernisering van het secundair onderwijs in Vlaanderen werden nieuwe eindtermen vastgelegd. Om de communicatie tussen overheid, onderwijsnetten, leerkrachten en leerlingen optimaal af te stemmen, werd ervoor gekozen om de eindtermen en leerplannen uit te schrijven op basis van de herziene taxonomie van Bloom, door Krathwohl & Anderson.De herziene taxonomie van Bloom analyseert in zes delen hoe je als leerkracht lessen kan ontwerpen zodat je leerlingen eindtermen en leerplandoelen kunnen bereiken. De originele editie van De taxonomie van Bloom in de klas werd in deze nieuwe versie aangevuld met twee domeinen: het affectieve en het psychomotorische domein.Deel 1 De herziene taxonomie van Bloom, wat betekent dat? Op basis van de herziene taxonomie zijn eindtermen en leerplandoelen operationeel en evalueerbaar geformuleerd. Het is belangrijk de verschillende onderdelen van de taxonomie te leren kennen en de samenhang ertussen te begrijpen.Deel 2 Het cognitieve domein. Zowel de cognitieve processen als de soorten kennis van het cognitieve domein komen grondig aan bod.Deel 3 Het affectieve domein. In dit deel wordt duidelijk waarom affectieve doelen niet te evalueren maar na te streven zijn.Deel 4 Het psychomotorische domein. Het psychomotorische domein is gebaseerd op de coördinatie en ontwikkeling die nodig zijn bij de uitvoering van vaardigheden, handelingen en bewegingen.Deel 5 Het lesontwerp met de taxonomie. In deel 5 vind je praktische voorbeelden en didactische tips om op een kwaliteitsvolle manier lessen te kunnen ontwerpen in functie van de leer- , instructie-, evaluatie- en afstemmingsvraag.Deel 6 Eindtermen en leerplannen: waarom dit kader gebruiken? Wat houdt de onderwijshervorming in? Hoe en waarom kwam ze tot stand?Dit boek is een onmisbare inspiratiegids, een aanrader voor iedereen die met de nieuwe eindtermen en leerplannen aan de slag gaat.(https://www.pelckmansuitgevers.be/de-herziene-taxonomie-van-bloom-in-de-klas.html#gref)

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by